Saapuminen Seinäjoelle ja Provinssiin

Seinäjoki on keskellä Etelä-Pohjanmaata.
Sinne on helppo tulla junalla tai bussilla
mistä päin Suomea tahansa.
Lähin lentokenttä on Vaasassa.

Tässä on joitakin välimatkoja:
Seinäjoki – Helsinki noin 350 km
Seinäjoki – Tampere noin 180 km
Seinäjoki – Vaasa noin 80 km
Seinäjoki – Oulu noin 325 km.
Provinssi järjestetään Seinäjoella
Törnävänsaaren festivaalipuistossa.
Sen osoite on Törnäväntie 20.
Sinne on Seinäjoen keskustasta
noin 3 kilometriä.

Festivaalialueen sisälle pääsee vain
Törnäväntien puolelta Itäportista.
Tälle portilla tapahtuu myös rannekkeiden vaihto.
Lisää tietoa rannekkeiden vaihtamisesta
saat täältä.

Festivaalialueelta pääsee ulos
Huhtalantien läheltä Länsiportista.

Tästä näet festivaalialueen kartan:
Festivaalialue kartalla

Alla on myös Seinäjoen kartta
sekä muuta tietoa Seinäjoesta
ja Etelä-Pohjanmaasta:
Seinäjoen kartta
Seinäjoen kaupungin verkkosivut
Etelä-Pohjanmaan Matkailu

KULKUVÄLINEITÄ

 

Festivaalibussit

Voit kulkea Matkakeskuksenja festarialueen väliä festaribusseilla.
Ne ovat nonstop-busseja.
Non stop on suomeksi ”ilman taukoa”.

Festaribussit kulkevat torstaina,
perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina.

Näet reitin, hinnat ja aikataulut
tällä sivulla sitten,
kun festivaalit ovat lähempänä.

Lue lisää festaribusseista tästä.

Auto

Jos tulet omalla autolla,
se kannattaa jättää
Seinäjoen keskustaan.
Sieltä voit jatkaa matkaa
perille festaribussilla.

Festivaalialueen lähellä on
paljon ruuhkaa,
ja parkkipaikat puuttuvat.

Jos kuitenkin joudut ajamaan
festivaalialueen lähellä,
ole varovainen.
Alue on kahden ison tien välissä,
ja niillä on paljon liikennettä.

Juna


Seinäjoki on pääradan varrella.
Junalla matkustaminen on ja ekologista,
eli se säästää luontoa.
Usein juna on myös nopein vaihtoehto.
Täällä on junien aikatauluja: www.vr.fi.

Kimppakyyti


Kimppakyyti tarkoittaa,
että samassa autossa matkustaa
useita ihmisiä.
Kun auto on täynnä,
se on ekologisempaa kuin yksin ajaminen.

Alla on muutamia linkkejä,
jotka koskevat kimppakyytejä.
Voit etsiä niistä matkustajia kyytiisi.
Voit myös etsiä itsellesi
kyytiä jonkun toisen autossa.
Kyydit.net
Kimppakyyti.fi
Ridefy.com
Kimppakyyti -ryhmä Facebookissa
Kimppakyyti Helsinki - Pohjanmaa - Helsinki -ryhmä Facebookissa
Kimppakyyti Seinäjoki -ryhmä Facebookissa
Kimppakyyti Jyväskylä-Seinäjoki -ryhmä Facebookissa


Linja-auto


Onnibussi ja moni muu
bussiyhtiö ajaa Seinäjoelle.

Useilta paikkakunnilta järjestetään
myös omia bussikuljetuksia Provinssiin.
Niistä tulee tietoa tälle sivustolle
ennen festivaaleja.

Polkupyörä


Tämä on paras tapa saapua Provinssiin,
jos majapaikkasi on vain
muutaman kilometrin päässä
festivaalialueesta.

Provinssissa on pyöräparkki.
ja se on pääportin vieressä
S-marketin pihassa.
Pyöräparkki on ilmainen.

Pyöräparkki on vartioimaton,
joten jätät pyörän sinne omalla vastuullasi.
Provinssi ei vastaa pyöristä,
mutta järjestyksenvalvojat kiertävät
myös pyöräparkin lähellä.

Taksi


Festivaalialueen lähellä on taksitolppa.
Löydät tietoa takseista ja hinnoista
täältä: www.keskustaksi.fi
Taksin voi tilata numerosta 0100 84 999
tai Valopilkku-sovelluksella.
Valopilkkua pääset käyttämään,
jos lataat sen kännykkääsi.
Valopilkku toimii iPhonessa
ja android-kännykässä.
Voit ladata Valopilkun itsellesi
Google Play -kaupasta tai App Storesta.


PYSÄKÖINTI

On tärkeää, että kunnioitat
asukkaiden rauhaa Törnävässä
ja sen lähialueilla.

Älä siis pysäköi yksityisiin pihoihin
tai teiden tai katujen varteen.

Pappilan kentän parkkialue
Tämä parkkialue on tarkoitettu
erityisesti niille kävijöille,
jotka majoittuvat Camp Provinssiin.
Parkkialue on vartioitu.

Parkkialue on osoitteessa Ruukintie 135.
Se on Ruukintien ja Pappilantien risteyksessä.
Siitä on puoli kilometriä Provinssiin.

Voit ostaa etukäteen pysäköinnin
koko festivaalin ajaksi
eli keskiviikosta 26.5. sunnuntaihin 30.6.
Alue avautuu keskiviikkona 26.6. kello 16,
ja se on avoinna sunnuntaihin kello 14 asti.

Pysäköintilippu maksaa 25 euroa.
Se on ajoneuvokohtainen.

Ajoneuvossa ei saa majoittua.
Jos poistut ajoneuvolla kesken festivaalien,
et voi palata sillä takaisin parkkialueelle.

Voit ostaa parkkilipun
Provinssin verkkokaupasta täältä.

 

Hamarintien kentän parkkialue

Tämä parkkipaikka on tarkoitettu
erityisesti niille kävijöille,
jotka poistuvat parkkipaikalta
festivaalipäivien aikana
ja jotka eivät majoitu festivaalialueen lähellä.

Alueen osoite on Huhtalantie 91,
ja kävely festivaalialueelle kestää
muutaman minuutin.

Alue avautuu torstaina 27.6. kello 9,
ja se on avoinna sunnuntaihin 30.6. kello 10 asti.
Alueella on valvonta koko aukiolon ajan.

Parkkilippujen hinnat
– 3 päivää eli torstaista lauantaihin 25 euroa
– 1 päivä eli torstai, perjantai tai lauantai 15 euroa.
Päivä pitää päättää, kun ostat lipun.

Jos ostat 3 päivän lipun,
voit poistua parkkialueelta
ja palata sinne seuraavana päivänä.
Esimerkki:
Jos tulet parkkialueelle torstaina,
voit ajaa sieltä pois ja takaisin perjantaina.

Yhden päivän lipulla voit
pysäköidä alueelle sinä päivänä,
joka on merkitty lippuun.
Voit pysäköidä kello 9:stä alkaen.
Ajoneuvo pitää ajaa pois alueelta
seuraavaan aamuun kello 6 mennessä.

Parkkialueella ei saa yöpyä.

Voit ostaa parkkiliput
Provinssin verkkokaupasta
www.provinssi.fi/liput

Seinäjoen pysäköintitalot

Seinäjoella on kaksi pysäköintitaloa.
Ne ovat P-Frami ja P-Torikeskus.

Provinssin kävijät voivat käyttää
pysäköintitaloja samalla tavalla
kuin muutkin asiakkaat.

Saat tietoa pysäköintitalojen
hinnoista, sijainnista ja aukiolosta
täätä: linkki

LIPPUJEN MYYNTI PORTILLA
JA RANNEKKEIDEN VAIHTO

Tällä sivulla on tietoa seuraavista asioista:
– rannekkeiden vaihtaminen
– lipunmyynti ja rannekkeiden vaihto portilla
– akkreditointi ja check in
– juoma- ja ruokalippujen noutaminen.

Rannekkeen vaihtaminen


Ranneke kiinnitetään käteesi
heti, kun vaihdat lipun rannekkeeseen.
Tämän takia et voi vaihtaa
lippua rannekkeeseen ystäväsi puolesta.

Yhden päivän lippuja
ei vaihdeta rannekkeeseen.
Yhden päivän lipulla pääset
festivaalialueelle vain yhden kerran.

Majoitusliput vaihdetaan rannekkeeseen
majoituspaikan portilla tai vastaanotossa.
Majoituspaikat ovat Camp Provinssi,
Provinssihostelli ja koulumajoitus.

Festivaalialueen portilla ja
Sokos Hotel Lakeudessa
lippuja ei voi maksaa kulttuurisetelillä.

Alempana mainitaan eri paikkoja
eli rannekkeiden vaihtopisteitä.
Niissä kaikissa voi vaihtaa rannekkeeseen
kahden ja kolmen päivän liput
sekä VIP-liput.

1. Lipunmyynti ja rannekkeiden vaihto portilla


Voit ostaa lipun portilta
ja vaihtaa sen rannekkeeseen
seuraavina aikoina:
– torstai 28.6. kello 12:30 – 00:30
– perjantai 29.6. kello 12 – 01
– lauantai 30.6 kello 12 – 01.
2. Muut vaihtopisteet

Tiistai 25.6.
Sokos Hotel Lakeus, 1. kerros kello 12 – 18.
– Rannekkeenvaihto ja lipunmyynti.
– Sisäänkäynti on Pub Wilsonin puolelta.

Keskiviikko 27.6.
Sokos Hotel Lakeus, 1. kerros kello 12 – 18.
– Rannekkeenvaihto ja lipunmyynti.
– Sisäänkäynti on Pub Wilsonin puolelta.

Carlings Torikeskus kello 10 – 20.
Camp Provinssi Gate 1 ja 2 kello 18 alkaen.
– Vain Camp Provinssin asukkaille.
Törnävän koulumajoitus kello 18 alkaen.
– Vain koululla majoittujille.

Torstaina 28.6.
Sokos Hotel Lakeus, 1. kerros kello 12 – 18.
– Rannekkeenvaihto ja lipunmyynti.
Sisäänkäynti on Pub Wilsonin puolelta.

Carlings Torikeskus kello 10 – 20.
Camp Provinssi Gate 1
24 h eli ympäri vuorokauden.
– Vain Camp Provinssin asukkaille.
Törnävän koulumajoitus 24 h eli ympäri vuorokauden.
– Vain koululla majoittujille.

ABC Seinäjoki kello 11 – 21.
– Vain rannekkeenvaihto.

Perjantai 29.6.
Sokos Hotel Lakeus, 1. kerros kello 12 – 20.
– Rannekkeenvaihto ja lipunmyynti.
Sisäänkäynti on Pub Wilsonin puolelta.

Camp Provinssi Gate 1 24 h eli ympäri vuorokauden.
– Vain Camp Provinssin asukkaille.
Törnävän koulumajoitus 24 h
eli ympäri vuorokauden.
– Vain koululla majoittujille.

ABC Seinäjoki kello 11 – 21.
– Vain rannekkeenvaihto.
Lauantai 30.6.
Camp Provinssi Gate 1 kello 10 – 22.
– Vain Camp Provinssin asukkaille.
Törnävän koulumajoitus kello 00 – 22.
– Vain koululla majoittujille.

ABC Seinäjoki kello 13 – 17.
– Vain rannekkeenvaihto.


AKKREDITOINTI JA CHECK IN

 

Akkreditointi ja check in tarkoittavat
Provinssissa ilmoittautumista.

Festivaaleilla on usein henkilöitä,
joilla on siellä jokin työ tai tehtävä.
He voivat olla esimerkiksi
vapaaehtoisia työntekijöitä
tai toimittajia ja kuvaajia,
jotka tulevat paikalle jutuntekoon.

Jotkut voivat tulla paikalle,
koska he ovat kutsuvieraita.

Tällaisten henkilöiden täytyy
ilmoittautua festivaaleille
ennen kuin he pääsevät sisälle.
Ilmoittautumisessa tarkistetaan
heidän henkilöytensä ja tehtävänsä.

Akkreditointipaikat

Sokos Hotel Lakeus
Osoite on Torikatu 2,
ja sisälle mennään Pub Wilsonin puolelta.

Kutsuvieraat noutavat täältä lippunsa.
Akkreditointipisteestä saa myös
ne ruoka- ja juomaliput,
jotka on tilattu VIP-lippujen mukana.

Tiistaista perjantaihin
täällä voi myös vaihtaa
festivaaliliput rannekkeeseen.
Piste on auki seuraavasti:
– tiistai 25.6. ja keskiviikko 26.6. kello 12 – 18
– torstaina 27.6. ja perjantaina 28.6. kello 12 – 20
– lauantaina 30.6. kello 12 – 18.
Lauantaina ei ole rannekkeenvaihtoa.

Pääportin Check in -piste


Pääportilla voi myös lunastaa liput.
Piste on auki seuraavasti:
– torstai 27.6. kello 13:30 – 22
– perjantai 28.6. kello 12:30 - 22
– lauantai 29.6. kello 12:30 – 22.