SAAPUMINEN SEINÄJOELLE JA PROVINSSIIN

Seinäjoki on keskellä Etelä-Pohjanmaata.
Sinne on helppo tulla junalla tai bussilla
mistä päin Suomea tahansa.
Lähin lentokenttä on Vaasassa.

Tässä on joitakin välimatkoja:
Seinäjoki – Helsinki noin 350 km
Seinäjoki – Tampere noin 180 km
Seinäjoki – Vaasa noin 80 km
Seinäjoki – Oulu noin 325 km.
Provinssi järjestetään Seinäjoella
Törnävänsaaren festivaalipuistossa.
Sen osoite on Törnäväntie 20.
Sinne on Seinäjoen keskustasta
noin 3 kilometriä.

Festivaalialueen sisälle pääsee vain
Törnäväntien puolelta Itäportista.
Tälle portilla tapahtuu myös rannekkeiden vaihto.
Lisää tietoa rannekkeiden vaihtamisesta
kerrotaan lähempänä tapahtumaa.

Festivaalialueelta pääsee ulos
Huhtalantien läheltä Länsiportista.

Festivaalialueen kartta julkaistaan
tällä sivulla keväällä 2021.

Alla on myös Seinäjoen kartta
sekä muuta tietoa Seinäjoesta
ja Etelä-Pohjanmaasta:
Seinäjoen kartta
Seinäjoen kaupungin verkkosivut
Etelä-Pohjanmaan Matkailu

KULKUVÄLINEITÄ

Festivaalibussit

Voit kulkea Matkakeskuksen ja festarialueen väliä festaribusseilla.
Ne ovat nonstop-busseja.
Non stop on suomeksi ”ilman taukoa”.

Festaribussit kulkevat torstaina,
perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina.

Näet reitin, hinnat ja aikataulut
tällä sivulla sitten,
kun festivaalit ovat lähempänä.

Auto

Jos tulet omalla autolla,
se kannattaa jättää
Seinäjoen keskustaan.
Sieltä voit jatkaa matkaa
perille festaribussilla.

Festivaalialueen lähellä on
paljon ruuhkaa,
ja parkkipaikat puuttuvat.

Jos kuitenkin joudut ajamaan
festivaalialueen lähellä,
ole varovainen.
Alue on kahden ison tien välissä,
ja niillä on paljon liikennettä.

Festivaalialueen portin läheltä
voi varata esteettömän pysäköintipaikan.
Lue lisää esteettömyydestä täältä.

Juna

Seinäjoki on pääradan varrella.
Junalla matkustaminen on ekologista,
eli se säästää luontoa.
Usein juna on myös nopein vaihtoehto.
Täällä on junien aikatauluja: www.vr.fi.

Kimppakyyti

Kimppakyyti tarkoittaa,
että samassa autossa matkustaa
useita ihmisiä.
Kun auto on täynnä,
se on ekologisempaa kuin yksin ajaminen.

Alla on muutamia linkkejä,
jotka koskevat kimppakyytejä.
Voit etsiä niistä matkustajia kyytiisi.
Voit myös etsiä itsellesi
kyytiä jonkun toisen autossa.
Kyydit.net
Kimppakyyti.fi
Ridefy.com
Kimppakyyti -ryhmä Facebookissa
Kimppakyyti Helsinki – Pohjanmaa – Helsinki -ryhmä Facebookissa
Kimppakyyti Seinäjoki -ryhmä Facebookissa
Kimppakyyti Jyväskylä-Seinäjoki -ryhmä Facebookissa

Linja-auto

Onnibussi ja moni muu
bussiyhtiö ajaa Seinäjoelle.

Useilta paikkakunnilta järjestetään
myös omia bussikuljetuksia Provinssiin.
Niistä tulee tietoa tälle sivustolle
ennen festivaaleja.

Polkupyörä

Tämä on paras tapa saapua Provinssiin,
jos majapaikkasi on vain
muutaman kilometrin päässä
festivaalialueesta.

Provinssissa on pyöräparkki.
ja se on pääportin vieressä
S-marketin pihassa.
Pyöräparkki on ilmainen.

Pyöräparkki on vartioimaton,
joten jätät pyörän sinne omalla vastuullasi.
Provinssi ei vastaa pyöristä,
mutta järjestyksenvalvojat kiertävät
myös pyöräparkin lähellä.

Taksi

Festivaalialueen lähellä on taksitolppa.
Löydät tietoa takseista ja hinnoista
täältä: www.keskustaksi.fi
Taksin voi tilata numerosta 0100 84 999
tai Valopilkku-sovelluksella.
Valopilkkua pääset käyttämään,
jos lataat sen kännykkääsi.
Valopilkku toimii iPhonessa
ja Android-kännykässä.
Voit ladata Valopilkun itsellesi
Google Play -kaupasta tai App Storesta.


PYSÄKÖINTI

On tärkeää, että kunnioitat
asukkaiden rauhaa Törnävällä
ja sen lähialueilla.

Älä siis pysäköi yksityisiin pihoihin
tai teiden tai katujen varteen.

Pappilan kentän parkkialue

Tämä parkkialue on tarkoitettu
erityisesti niille kävijöille,
jotka majoittuvat Camp Provinssiin.
Parkkialue on vartioitu.

Parkkialue on osoitteessa Ruukintie 135.
Se on Ruukintien ja Pappilantien risteyksessä.
Siitä on puoli kilometriä Provinssiin.

Voit ostaa etukäteen pysäköinnin
koko festivaalin ajaksi
eli keskiviikosta 30.6. sunnuntaihin 4.7.
Alue avautuu keskiviikkona 30.6. kello 16,
ja se on avoinna sunnuntaihin kello 14 asti.

Pysäköintilippu maksaa 25 euroa.
Se on ajoneuvokohtainen.

Ajoneuvossa ei saa majoittua.
Jos poistut ajoneuvolla kesken festivaalien,
et voi palata sillä takaisin parkkialueelle.

Voit ostaa parkkilipun
Provinssin verkkokaupasta täältä.

Seinäjoen pysäköintitalot

Seinäjoella on kaksi pysäköintitaloa.
Ne ovat P-Frami ja P-Torikeskus.

Provinssin kävijät voivat käyttää
pysäköintitaloja samalla tavalla
kuin muutkin asiakkaat.

Saat tietoa pysäköintitalojen
hinnoista, sijainnista ja aukiolosta
täätä: linkki

LIPPUJEN MYYNTI PORTILLA
JA RANNEKKEIDEN VAIHTO

Tällä sivulla on tietoa seuraavista asioista:
– rannekkeiden vaihtaminen
– lipunmyynti ja rannekkeiden vaihto portilla
– akkreditointi ja check in
– juoma- ja ruokalippujen noutaminen.

Rannekkeen vaihtaminen

Ranneke kiinnitetään käteesi
heti, kun vaihdat lipun rannekkeeseen.
Tämän takia et voi vaihtaa
lippua rannekkeeseen ystäväsi puolesta.

Yhden päivän lippuja
ei vaihdeta rannekkeeseen.
Yhden päivän lipulla pääset
festivaalialueelle vain yhden kerran.

Majoitusliput vaihdetaan rannekkeeseen
majoituspaikan portilla tai vastaanotossa.

Festivaalialueen portilla ja
Sokos Hotel Lakeudessa
lippuja ei voi maksaa kulttuurisetelillä.

Rannekkeenvaihtopisteistä kerrotaan
tällä sivulla lisää lähempänä festivaaleja.