Selkomukautus

 

Tältä sivulta löydät tietoa Provinssi -musiikkifestivaalista selkomukautetulla kielellä.
Mukana on myös vinkkejä siitä, mitä kaikkea voit tehdä tapahtuman aikana.

Provinssin järjestetään taas torstaista lauantaihin 25.6.-27.6.2026 Seinäjoella Törnävällä.

Pääset Provinssin yleiskieliselle sivulle painamalla tästä.

  • Voit ostaa Provinssiin:

    • 1, 2 tai 3 päivän tavallisen lipun.

    Tai

    • 1, 2 tai 3 päivän VIP-lipun. VIP-lipulla saat enemmän palveluita kuin tavallisella lipulla.
    • Nuorille on oma lippu. Nuoret ovat 13-17 vuotiaita. Nuorten lipun nimi on Tweety Bird.
    • Lapsille on oma lippu. Lapset ovat 7-12-vuotiaita.
    • Yli 70 vuotiaat pääsevät ilmaiseksi Provinssiin torstaina.

    Voit ostaa liput Lippu.fi kautta. Sivut ovat yleiskielellä.

    Seinäjoen seudulla lippuja myyvät myös Prisma Hyllykallio ja R-Kioskit.

    Sinun pitää vaihtaa lippu rannekkeeseen, ennen kuin pääset festivaalin alueelle. Kaikkien liput vaihdetaan rannekkeeksi.

    Kun sinulla on ranneke, voit poistua festivaalialueelta ja palata sinne takaisin niin monta kertaa kuin haluat. Sinun pitää näyttää ranneketta portilla joka kerta, kun kuljet portista.

     

    Rannekkeenvaihto

    Vaihdat lippusi rannekkeeseen rannekkeenvaihtopisteillä, joita ovat:

    • Pääportti eli Main Gate.
      Osoite: Törnäväntie 20.
    • VIP-portti.
      Osoite: Huhtalantie 72.
    • Ennakkorannekkeenvaihto Seinäjoen Keskustorilla.
      Osoite: Kalevankatu 7. 

    Seuraa Provinssin yleiskielisiä sivuja, koska niillä kerrotaan tarkasti missä ja mihin aikaan voit vaihtaa lipun rannekkeeksi.

    Rannekkeenvaihtopisteellä annat lippusi työntekijälle, joka ottaa lipun ja laittaa sinun ranteeseen kankaisen rannekkeen. Voit mennä turvatarkastukseen vasta, kun olet saanut rannekkeen.

  • Provinssissa on musiikin lisäksi työpajoja, teatteria, sirkusta sekä paljon muuta!

    Koko alueohjelman näet tästä linkistä. Sivusto on yleiskielinen.

    Joka vuosi  Provinssissa esiintyy paljon artisteja Suomesta ja ulkomailta monella eri esiintymislavalla.

    Musiikkiohjelma:

    Bring Me the HorizonBad OmensThe ProdigyApulantaEppu NormaaliWolf AliceGettomasaibeKuumaaLauri HaavAVERAGEKIDLUKEBlood IncantationCemetery SkylineCharonEllinoora Pop SinfoniaEmma & MatildaHuora: Kaikki Uuniin 10VKäärijäMirella
    Múr
    PRESIDENTRobin PackalenRuusut
    Scene QueenStam1nasupermodel*
    Swim SchoolWitch Club Satan
    Aaro630AatuloveAili JärveläAntti AutioAresArppaAsla Jo
    Cum MorbiusFree CarmenHavukruunuHelmi Marleena
    Hildá Länsman & Tuomas Norvio
    IKINÄ
    Jaakko Kulta
    koira
    Krypta
    Louna0nlineLuna Kills
    LyytiMaarit Hurmerinta
    MallaMaustetytöt
    Matti Johannes Koivu
    Modem
    Nyrkkitappelu
    Saga Mast
    Saimaa
    Stoned Statues
    Sur-rur
    Todd Moses
    Turmion KätilötSaga MastUrsus FactoryUs
    Vesta

  • Avustaja

    Voit ottaa mukaan esimerkiksi EU:n vammaiskortin tai Ystävänkortin. Kortti ei ole pakollinen, mutta se voi helpottaa asiointia tapahtumassa.

    Kun olet ostanut lipun, mukanasi oleva avustaja ei tarvitse omaa ranneketta. Jos avustaja haluaa oman rannekkeen, sen saa esteettömiltä rannekkeenvaihtopisteiltä ja festivaalin infopisteeltä. Avustaja pääsee mukanasi alueelle. Jos poistutte alueelta, ei avustaja pääse takaisin alueelle ilman sinua.

     

    Ikärajat

    Provinssiin ei ole ikärajaa. Osallistujan pitää kuitenkin osata huolehtia itsestään ja ystävistään. Siksi Provinssi suosittelee, että festivaalille osallistuva olisi vähintään 14-vuotias.

    Alle 12-vuotiaat saavat osallistua vain täysi-ikäisen, eli 18 vuotta täyttäneen valvojan seurassa. 7-12 vuotiaille on myynnissä oma yhden päivän lastenlippu. Valvojalla täytyy olla oma lippu.

    13-17 vuotiaille on myynnissä oma Tweety Bird- lippu. Se on normaalilippua halvempi.

    Provinssissa hyväksytään vain viralliset henkilöllisyystodistukset. Ota siis mukaan ajokortti tai passi tai kuvallinen henkilökortti. Kela-kortti ei kelpaa.

    Provinssissa on baarialueita. Ne ovat alueita, joilla myydään alkoholia. Provinssin kaikilla baarialueilla on 18 vuoden ikäraja.

     

    VIP-lippu

    VIP tulee sanoista very important person ja VIP-lippu tarkoittaa, että sillä saa enemmän palveluja kuin tavallisella lipulla.

    Provinssissa VIP-lipulla pääsee festivaalialueelle ja VIP-alueelle. VIP-lipun ikäraja on 18 vuotta.

    VIP-alue on viihtyisä ja erityinen. VIP-alueelle on oma sisäänkäynti. Lisäksi alueella on omia vessoja ja ravintoloita.

    Ruoat ja juomat eivät kuulu VIP-lipun hintaan.

     

    Infopiste

    Infopiste on Provinssissa teltta, josta saat apua kysymyksiisi. Provinssin infopiste on pääportin, eli Main Gaten lähellä.

    Löydät tietoa yleisimmistä kysymyksistä yleiskieliseltä sivulta.

    Provinssin ilmaisen mobiilisovelluksen voi ladata App Storesta ja Google Playsta.

     

    Leirintä ja yöpyminen Provinssissa

    Liput Provinssin leirintäalueelle voi ostaa Provinssin lippukaupasta. Sivusto on yleiskielinen.

    Tarkempaa tietoa saat Provinssin yleiskieliseltä majoitussivulta.

     

  • Seinäjoen keskustasta Provinssiin on matkaa 3 kilometriä. Pääset Provinssiin esimerkiksi festaribussilla, joka lähtee Matkakeskukselta. Lue lisää festaribussin hinnoista ja aikataulusta yleiskieliseltä sivulta.

    • Matkakeskuksen osoite: Valtionkatu 1
    • Pääportin lähin osoite: Törnäväntie 20
    • Fast Lanen osoite: Huhtalantie 72
    • VIP-sisäänkäynnin osoite: Huhtalantie 72

     

    Seinäjoelle saapuminen

    Seinäjoelle pääsee helposti junalla. Voit varata junaliput Seinäjoelle VR:n yleiskielisiltä sivuilta.

    Seinäjoelle pääsee myös linja-autolla eli bussilla. Linja-autokyytejä yleiskielisiltä sivuilta:

    Onnibus.fi
    Matkahuolto
    Härmän liikenne

    Lähin lentokenttä on Vaasassa.

    Jos tarvitset esteettömän pysäköintipaikan, eli inva-paikan autollesi, laita meille sähköpostia osoitteeseen saavutettavuus@provinssi.fi niin autamme!

    Parkkipaikkoja on vain rajallinen määrä. Siksi oma auto kannattaa jättää Seinäjoen keskustaan. Parkkilippuja voi ostaa etukäteen yleiskielisestä lippukaupasta.

  • Voit ostaa ruokaa ja juotavaa festivaalialueen ravintoloista, kahviloista ja muista ruokapaikoista.

    Provinssissa voit maksaa vain pankkikortilla tai lähimaksulla.

    Myynnissä on esimerkiksi hampurilaisia, kasvisruokaa ja vegaanisia sekä fine dining -annoksia. Fine dining tarkoittaa esimerkiksi sitä, että ruoka on tehty erityisen hyvistä raaka-aineista. Festivaalin baarialueilla myydään myös alkoholia.

    Kaikki ruokapaikat julkaistaan Provinssin sivuilla ennen tapahtumaa. Sivusto on yleiskielinen.

    Omat eväät

    Saa tuoda:

    • 1 tyhjä vesipullo tai virvoitusjuomapullo.
      Pullon pitää olla läpinäkyvä ja se saa olla enintään 0,5 litraa.
    • 1 avaamaton pillimehu.
    • Leivät, hedelmät, välipalat, karkit ja muut pienet festarieväät.

    Voit täyttää oman vesipullon vesipisteellä. Alueella on monta vesipistettä jotka näet festivaalikartasta.

  • Festivaalialueella on paljon ihmisiä, joten turvallisuus on hyvin tärkeää. Siksi alueelle ei saa tuoda aineita eikä esineitä, jotka voivat vaarantaa turvallisuutta.

    Ei saa tuoda:

    • alkoholi
    • huumeet
    • tyhjät alkoholipullot
    • yli 0,5 litran kokoiset juomapullot ja pullot, joiden läpi ei näe
    • lasipullot ja -purkit
    • aseet ja veitset
    • muut vahingoittamiseen tarkoitetut välineet
    • monitoimityökalut
    • räjähteet ja ilotulitteet
    • laserosoittimet ja muut vastaavat esineet
    • sateenvarjot, koska ne haittaavat näkyvyyttä
    • selfietikut
    • kameran jalustat
    • retkeilytuolit
    • lastenrattaat ja -vaunut

    Turvatarkastuksessa järjestyksenvalvoja katsoo ja tunnustelee, ettei sinulla ole kiellettyjä asioita mukana. Järjestyksenvalvoja tunnustelee molemmilla käsillä sinua kevyesti hartioista, kyljistä ja jalkojen sivuilta. Järjestyksenvalvoja katsoo myös laukkuusi tai reppuusi, ettei sinulla ole kiellettyjä asioita mukana.

    Turvatarkastuksen jälkeen olet Provinssissa.

    Ensiapu

    Festivaalialueella on ensiaputeltta. Teltasta saa apua haavoihin ja muihin pieniin vaivoihin. Siellä on myös lääkäri.

    Provinssin leirintäalueella on myös ensiapupiste.

    Ensiapu festivaalialueen ulkopuolella:
    Y-talo, Koskenalantie 18, 60220 Seinäjoki

    Päivystysapu 24h / Seinäjoen keskussairaala
    p. 06 116117

  • Festivaalialueella on inva-vessoja ja lavojen yhteydessä on katsomokorokkeet. Festivaalialueen maasto on pääosin tasaista hiekkakenttää, ja kulkureitit ovat tasaisia hiekkateitä.

    Pyörätuolisymboli mustalla pohjalla

    Provinssin karttaan on merkitty esiintymislavat, vessat, ruokapaikat ja esteettömät kulkureitit pyörätuolisymbolilla. Lähellä festivaalin sisäänkäyntiä on esteetön pysäköintialue.

    Lue lisää yleiskieliseltä saavutettavuussivulta.

  • Säilytyslokerot

    Provinssista löytyy lokeroita, joihin voit jättää tavaroita säilöön. Lokeron voi ostaa etukäteen tästä verkkokaupasta tai paikan päältä.

    Narikka

    Narikka on maksullinen tavarasäilytys. Voit jättää sinne esimerkiksi vaatteita ja muita tavaroita. Myös omat alkoholijuomat täytyy jättää sinne. Narikka on pääportin vieressä festivaalialueen sisäpuolella.

    Narikka ovat auki silloin, kun festivaalialue on auki. Narikka ei ole vastuussa sinne jätetyistä tavaroista. Saat tavarasi takaisin narikasta vain narikkalappua vastaan.

    Löytötavarat

    Löytötavarapiste on narikassa. Jos löydät festivaalialueelta tavaroita, vie ne sinne.
    Jos kadotat omia tavaroitasi, kysy niitä narikasta.

    Provinssin jälkeen arvotavarat viedään Seinäjoen poliisiasemalle. Arvotavaraa ovat esimerkiksi puhelimet, avaimet ja lompakot.

    Muita tavaroita Provinssi säilyttää noin viikon. Sitten ne viedään kierrätykseen.

    Löytötavarat Provinssin jälkeen:

    Seinäjoen poliisiasema / löytötavarat
    p. 02 9541 5713

    Pohjanmaan poliisiasema / löytötavarat (ma – pe kello 8 – 16:15)
    p. 0295 415 517.

  • Provinssin yhteiset pelisäännöt

    • Kukaan ei saa syrjiä eikä häiritä ketään esimerkiksi sukupuolen, seksuaalisen suuntautumisen, vammaisuuden, etnisen taustan tai ihonvärin perusteella.
    • Kaikki ovat tervetulleita omana itsenään.
    • Kunnioita jokaista festivaalin osallistujaa ja kohtele häntä yhtä hyvin kuin toivot, että muut kohtelevat sinua.

    Jos sinua tai läheistäsi syrjitään tai kohdellaan huonosti, kerro siitä heti kenelle tahansa Provinssin työntekijälle, järjestyksenvalvojalle tai Provinssin häirintäyhteyshenkilölle.

    Provinssin häirintäyhteyshenkilön tavoitat sekä tapahtuman aikana että sen jälkeen sähköpostitse osoitteesta turvallisempi@provinssi.fi.

  • Provinssin tapahtuma-alueen osoite
    Törnäväntie 20
    60200 Seinäjoki
    Suomi

    Katso paikka kartasta.

    Sähköposti: info@provinssi.fi