PROVINSSI 2021 JÄRJESTETÄÄN 1.-3.7.2021
Provinssin järjestetään ensi vuonna
tuttuun tapaan torstaista lauantaihin
päivämäärillä 1.-3.7.2021.
Täältä löydät tietoa
vuoden 2020 Provinssiin
ostetuista lipuista.
Vuoden 2020 lippuihin
liittyvissä kysymyksissä
voit tarvittaessa olla yhteydessä
siihen lippukauppaan,
josta olet lippusi ostanut.
Muissa asioissa voit laittaa sähköpostia
osoitteeseen info@provinssi.fi
3PV-LIPUT KESÄLLE 2021 NYT MYYNNISSÄ
3 päivän liput vuoden 2021 Provinssiin
ovat myynnissä hintaan 159€.
Liput voit ostaa osoitteesta www.provinssi.fi/liput
Provinssiin ei tulla myymään lippuja missään
nykyistä hintatasoa edullisemmin.
INFO
Olemme koonneet tänne tietoa Provinssista.
Mukana on myös vinkkejä siitä,
mitä kaikkea voit tehdä tapahtuman aikana.
Provinssista on tietoa myös täällä:
Facebook
Instagram
Twitter
Spotify
YouTube
Provinssi järjestetään ensi kesänä 42. kerran.
Esiintyjät näet täältä.
PAIKKA JA AIKA
Provinssi on Seinäjoella Tornävänsaaressa.
Seinäjoen keskustasta sinne on matkaa kolme kilometriä.
Lähin katuosoite on Törnäväntie 20.
Katso paikka kartasta.
Provinssi on juhannuksen jälkeen 1. – 3.7.2021.
Se kestää kolme päivää eli torstaista lauantaihin.
Tapahtuman aukioloajat julkaistaan myöhemmin.
INFOPISTE JA KARTTA
Infopiste on tapahtuman aikana festarialueen pääportin lähellä.
Alueen kartta julkaistaan
festivaalin lähestyessä.
LIPUT JA HINNAT
Provinssin liput ovat nyt myynnissä.
- 3 päivän lippu maksaa 159 euroa.
- 3 päivän leirintälippu maksaa 49 euroa.
Lisää lippuvaihtoehtoja on tulossa myyntiin myöhemmin.
Vain alle 7-vuotiaat lapset pääsevät
tapahtumaan ilmaiseksi.
Mukana pitää olla täysi-ikäinen valvoja.
Täysi-ikäinen tarkoittaa,
että on täyttänyt 18 vuotta.
Saat lisää tietoa lipuista täältä:
www.provinssi.fi/liput
Mistä lippuja voi ostaa?
Voit ostaa lippuja Provinssin verkkokaupasta
www.provinssi.fi/liput
Lippuja myyvät myös Lippupiste ja Tiketti
sekä niiden verkkokaupat.
Seinäjoen seudulla lippuja myyvät
- ABC Seinäjoki
- Varicko
- R-Kioskit.
Nämä paikat ovat luotettavia
lippujen ostopaikkoja.
Joskus Provinssiin yritetään
myydä piraattilippuja.
Ne ovat väärennettyjä lippuja,
eikä niillä pääse tapahtumaan.
Pidä lipustasi hyvä huoli.
Älä esittele sitä somessa tai internetissä.
Silloin kukaan ei voi varastaa lippuasi
kopioimalla sen viivakoodia.
LIPPUJEN VAIHTAMINEN RANNEKKEESEEN
Lippu pitää vaihtaa rannekkeeseen,ennen kuin pääset festivaalin alueelle.
Tästä on vain yksi poikkeus,
nimittäin yhden päivän lippu.
Sitä ei vaihdeta rannekkeeseen.
Pääset yhden päivän lipulla
festivaalialueelle vain yhden kerran.
Se tarkoittaa esimerkiksi sitä,
että jos välillä lähdet käymään muualla,
sinun pitää ostaa uusi lippu,
jos haluat takaisin festivaalialueelle.
Rannekkeeseen vaihdetaan
- kahden päivän lippu
- kolmen päivän lippu
- VIP-liput.
Kun sinulla on ranneke,
voit poistua festivaalialueelta
ja palata sinne takaisin
niin monta kertaa kuin haluat;
näytät vain ranneketta portilla.
Seuraa Provinssin sivuja,
koska niillä kerrotaan tarkasti paikat,
joissa lippu vaihdetaan rannekkeeseen.
Saako lipusta rahat takaisin,
jos sitä ei käytä?
Et saa lipusta rahoja takaisin,
vaikka et voisikaan käyttää omaa lippuasi.
Silloin voit esimerkiksi myydä lippusi
jollekin, joka sen tarvitsee.
VIP-LIPUT
Provinssiin voi ostaa myös VIP-lipun.
VIP-lippuja voi ostaa
Provinssin verkkokaupasta
osoitteessa www.provinssi.fi/liput
VIP tulee sanoista very important person,
ja VIP-lippu tarkoittaa,
että sillä saa enemmän palveluja
kuin tavallisella lipulla.
Provinssissa VIP-lipulla pääsee
festivaalialueelle ja VIP-alueelle.
VIP-alueelle ikäraja on 18 vuotta.
VIP-alue on viihtyisä ja ainutlaatuinen.
Lisäksi alueella on omia vessoja ja ravintoloita.
Ruoat ja juomat eivät kuitenkaan
kuulu VIP-lipun hintaan.
KENELLE PROVINSSI ON TARKOITETTU?
Provinssi on tarkoitettu kaikille ihmisille.
Osallistujan pitää kuitenkin osata
huolehtia itsestään ja ystävistään.
Siksi Provinssi suosittelee,
että festivaalille osallistuva olisi ainakin 14-vuotias.
Alle 12-vuotiaat saavat osallistua
vain täysi-ikäisen valvojan seurassa.
Valvoja voi olla esimerkiksi isä tai äiti
tai vaikka täysi-ikäinen veli tai sisko.
Provinssissa on anniskelualueita.
Ne ovat alueita, joilla myydään alkoholia.
Provinssin kaikilla anniskelualueilla
on 18 vuoden ikäraja.
Miten voin todistaa ikäni?
Provinssissa hyväksytään vain
viralliset henkilöllisyystodistukset.
Ota siis mukaan ajokortti tai passi
tai kuvallinen henkilökortti.
Kela-kortti ei kelpaa.
SAAPUMINEN PROVINSSIIN – JUNA, BUSSI, OMA AUTO
Seinäjoelle pääsee helposti
junalla ja linja-autolla eli bussilla.
Muiden bussiyhtiöiden lisäksi
myös Onnibussi liikennöi Seinäjoelle.
Linja-autokyytejä löytyy täältä:
Onnibus.fi
Matkahuolto
Härmän liikenne
Lähin lentokenttä on Vaasassa.
Jos tulet omalla autolla,
ota huomioon, että festivaalialueen lähellä
on erittäin vähän parkkipaikkoja.
Parkkilippuja voi ostaa etukäteen
osoitteessa www.provinssi.fi/liput
Parkkipaikkoja on vain rajallinen määrä.
Siksi auto kannattaa jättää
Seinäjoen keskustaan.
Seinäjoen keskustasta on
kolme kilometriä festivaalialueelle.
Pääset sinne kätevästi festaribussilla,
joka lähtee Matkakeskukselta.
Älä jää oleskelemaan festivaalien porteille,
jotta niille ei synny turhaa ruuhkaa.
Lisää tietoa busseista ja saapumisesta
kerrotaan tällä sivulla lähempänä festivaalia.
MAJOITUS
Provinssin majoitusliput voi ostaa
Provinssin verkkokaupasta
osoitteessa www.provinssi.fi/liput
Myynnissä on paikkoja
moniin eri majoitusvaihtoehtoihin.
Tällä hetkellä myynnissä olevat majoitusvaihtoehdot ovat:
Lisää majoitusvaihtoehtoja on tulossa myyntiin myöhemmin.
Tarkempaa tietoa saat täältä.
SYÖMINEN JA JUOMINEN
Voit tuoda festivaalialueelle
yhden tyhjän ja avaamattoman
vesi- tai virvoitusjuomapullon.
Sen pitää olla läpinäkyvä
ja sen koko saa olla enintään 0,5 litraa.
Voit täyttää pullon vesipisteellä.
Alueella on monta vesipistettä,
ja näet ne festivaalikartasta.
Tapahtumassa myydään monenlaista
alkoholitonta juotavaa.
Anniskelualueilla myydään
myös alkoholia.
Omia alkoholijuomia ei saa tuoda alueelle.
Ne pitää jättää narikkaan.
Saat tuoda alueelle pieniä
ja avaamattomia pillimehuja.
Sallittuja ovat myös leivät,
hedelmät, snacksit, karkit
ja muut pienet festarieväät.
Voit ostaa ruokaa ja juotavaa
festivaalialueen ravintoloista, kahviloista
ja muista ruokapisteistä.
Tarjolla on esimerkiksi burgereita,
vegaanisia ja etnisiä ruokia
sekä fine dining -annoksia.
Suosittelemme!
Fine dining tarkoittaa
esimerkiksi sitä,
että ruoka on tehty
erityisen hyvistä raaka-aineista.
TUPAKOINTI
Keikkojen aikana ei saa tupakoida
lavan edustoilla ja läheisyydessä.
Kaikissa telttalavoissa on tupakointi kielletty.
On huomaavaista olla tupakoimatta
ruuhkissa ja ravintola-alueilla
ja muuallakin festivaalialueilla.
Festivaalialueelle saa tuoda
savukkeita sekä sähkötupakoita
ja niiden nikotiininesteitä.
PANKKIAUTOMAATTI JA -KORTIT
Jokaisessa Provinssin myyntipisteessä
voi maksaa kortilla.
Niissä toimivat kaikki
yleisimmät pankki- ja luottokortit.
Myös lähimaksu ja mobiilimaksu toimivat.
Lähimaksulla voi maksaa 50 euroon asti.
Voit maksaa myös käteisellä.
Festivaalialueella ei ole pankkiautomaattia.
Lähin automaatti on noin kilometrin päässä.
Osoite on Koskenalantie 5,
jossa on Huhtatorin ja Huhtapubin rakennus.
Seinäjoen keskustassa on
pankkiautomaatteja muun muassa
Ostoskulman, Nordean, Osuuspankin
ja Sokos Hotel Vaakunan/Torikeskuksen rakennuksissa.
Seinäjoen keskustassa ovat
myös kattavat pankkipalvelut
torstaina ja perjantaina virka-aikaan.
KÄNNYKÄT JA MOBIILIOPAS
Voit ladata puhelintasi latauspisteissä
Provinssissa ja Camp Provinssissa.
Puhelinverkko voi ruuhkautua.
Sovi varmuuden vuoksi tapaamiset
ystäväsi kanssa heti,
kun olette saapuneet festivaalialueelle.
Näin löydätte toisenne,
vaikka puhelin olisi pois käytöstä.
Provinssin ilmaisen mobiilioppaan voi ladata
App Storesta ja Google Playsta.
TURVALLISUUS
Festivaalialueella on paljon ihmisiä,
joten turvallisuus on hyvin tärkeää.
Siksi alueelle ei saa tuoda mitään
aineita eikä esineitä, jotka voivat
vaarantaa turvallisuutta.
Kielletyt aineet ja esineet
- alkoholi
- huumeet
- tyhjät alkoholipullot
- yli 0,5 litran kokoiset juomapullot ja läpinäkymättömät pullot
- lasipullot ja -purkit
- ampuma- ja teräaseet
- muut vahingoittamiseen tarkoitetut välineet
- monitoimityökalut
- räjähteet ja ilotulitteet
- laserosoittimet ja muut vastaavat esineet
Lisäksi kiellettyjä ovat
- sateenvarjot, koska ne haittaavat näkyvyyttä
- selfietikut
- kameran jalustat
- retkeilytuolit
- lastenrattaat ja -vaunut
Festivaalialueen porteilla on turvatarkastus.
Sen avulla järjestäjät valvovat,
että kukaan ei tuo alueelle
kiellettyjä aineita tai esineitä.
ENSIAPU
Festivaalialueella on ensiaputeltta.
Tarkista etukäteen kartasta,
missä se on.
Teltasta saa apua haavoihin
ja muihin pieniin vaivoihin.
Siellä on myös lääkintä- ja
lääkäripalvelut.
Camp Provinssissa on myös ensiapupiste.
Ensiapu festivaalialueen ulkopuolella:
Y-talo, Koskenalantie 18, 60220 Seinäjoki (kartta)
Päivystysapu 24h / Seinäjoen keskussairaala
p. 06 116117
APTEEKKI
Festivaalialueen lähellä on
Törnävän apteekki.
Se on S-marketin rakennuksessa,
ja osoite on Törnäväntie 20.
KORVATULPAT
Suojaa kuulosi!
Ota mukaan korvatulpat
ja käytä niitä.
Voit ostaa korvatulppia
myös festivaalialueelta.
CROWD SURFING
Crowd surfing tarkoittaa
esimerkiksi sitä,
että ihminen heittäytyy
yleisön käsien päälle.
Tämä on kielletty.
Jos joku tekee näin,
hänet voidaan poistaa alueelta.
NARIKAT
Et ehkä tarvitse kaikkia vaatteita
tai muita tavaroita festivaalialueella.
Voit jättää kaiken ylimääräisen narikkaan.
Jätä sinne myös alkoholit.
Narikat ovat auki silloin,
kun festivaalialue on auki.
Muista, että narikka ei vastaa
sinne jätetyistä tavaroista.
Saat tavarasi takaisin narikasta
vain narikkalappua vastaan.
Pidä narikkalapusta huolta.
LÖYTÖTAVARAT
Joskus ihmiset hukkaavat
tavaroitaan isoissa tapahtumissa.
Jos löydät jonkun tavaran,
vie se löytötavarapisteeseen.
Se on narikan yhteydessä.
Jos kadotat itse jotakin tärkeää,
tiedustele sitä narikasta.
Ehkä joku on palauttanut sen sinne.
Narikka on auki samaan aikaan
kuin festivaalialue.
Lisäksi se on auki vielä
sunnuntaina 4.7. kello 10 – 14.
Sen jälkeen arvotavarat viedään
Seinäjoen poliisiasemalle.
Arvotavaraa ovat esimerkiksi
puhelimet, avaimet ja lompakot.
Muita tavaroita Provinssi säilyttää
noin viikon.
Sitten ne viedään kierrätykseen.
Yhteystietoja
Seinäjoen poliisiasema / löytötavarat
puhelin 02 9541 5713
Pohjanmaan poliisiasema / löytötavarat (ma – pe kello 8 – 16:15)
puhelin 0295 415 517.
Huolehti tavaroistasi!
Älä jätä arvotavaroitasi telttaan,
äläkä mitään muutakaan tärkeää.
Alueella voi liikkua
varkaita ja näpistelijöitä.
Jos huomaat, että naapurin telttaan
on pyrkimässä outoja kulkijoita,
pysäytä heidät, jos mahdollista.
ESTEETTÖMYYS
Festivaalialueella on inva-vessoja,
ja lavojen yhteydessä on pyörätuolikorokkeet.
Festivaalialueen maasto on
pääosin tasaista hiekkakenttää,
ja kulkureitit ovat tasaisia hiekkateitä.
Erityisryhmiin kuuluva henkilö tarvitsee
samanlaisen lipun kuin muutkin.
Sen sijaan avustaja pääsee
hänen mukanaan alueelle ilmaiseksi.
Avustaja ei saa omaa lippua.
Ota mukaan lääkärintodistus,
joka varmistaa avustajan tarpeen.
Vastaamme mielellämme kaikkiin
esteettömyyttä koskeviin kysymyksiin.
Lähetä kysymys osoitteeseen
info@provinssi.fi,
niin palaamme asiaan!
TASA-ARVO
Provinssissa kukaan ei saa
syrjiä eikä häiritä ketään
esimerkiksi sukupuolen,
sukupuolisen suuntautumisen,
etnisen taustan tai ihonvärin perusteella.
Kaikki ovat tervetulleita omana itsenään.
Jos sinua tai läheistäsi syrjitään
tai kohdellaan muuten kaltoin,
kerro siitä heti järjestyksenvalvojalle.
Kunnioita jokaista festivaalin osallistujaa,
ja kohtele häntä yhtä hyvin kuin toivot,
että muut kohtelevat sinua.
YMPÄRISTÖ JA KIERRÄTYS
Provinssissa lajitellaan
ja kierrätetään kaikki jätteet.
Saat neuvoja ja ohjeita
Green Teamin jäseniltä
eli kierrätysneuvojilta
ja Provinssin siivoustiimiltä.
Löydät neuvojia festivaalialueelta
ruokamyyntipaikkojen läheltä
sekä leirintäalueelta Camp Provinssista.
Kysy rohkeasti neuvoa,
Green Team ja siivoustiimi opastaa mielellään!
WC ELI VESSAT
Festarialueella on useita
invavessoja ja tavallisia vessoja
Älä pissaa pusikoihin tai jokeen!
VALOKUVAAMINEN
Valokuvaaminen alueella on
erittäin sallittua!
Voit tuoda festivaalialueelle
kännykkäkameran, pokkarin
tai järjestelmäkameran.
Kameran jalustaa et kuitenkaan saa
tuoda festivaalialueelle.
Kun valokuvaat, ole huomaavainen
ja kunnioita muiden yksityisyyttä.
Joillakin esiintyjillä voi olla
omia sääntöjä valokuvauksesta.
Voi esimerkiksi olla niin,
että jotakuta esiintyjää ei saa kuvata.
Järjestyksenvalvojat tietävät,
millaisia sääntöjä esiintyjillä on.
Kysy heiltä tarkempia tietoja,
ja noudata heidän ohjeitaan.
Esiintyjien keikkoja ei saa
kuvata videolle ilman kirjallista lupaa.
Lupa pitää saada esiintyjältä
tai hänen edustajaltaan.
Muista hashtag #provinssi.
Voit käyttää tätä hashtagia,
kun laitat festarikuvia
sosiaaliseen mediaan.
PS. KÄY HIENOSSA MUSEOSSA!
Voit kokea Provinssissa myös
historian havinaa museoalueella
osoitteessa Törnäväntie 23.
Alue oli Östermyran ruukin, ruutitehtaan
ja kartanon käytössä 1800-luvulla.
Kivinavetassa on erilaisia näyttelyjä.
Alue on valtakunnallisesti merkittävä
kulttuuriympäristö.
Museoon kuuluu myös talonpoikaisrakennuksia,
jotka on rakennettu 1600 – 1800-luvulla.
Saat lisää tietoa museoalueesta täältä.
Täältä voit avata alueen mobiilioppaan.
Jos et löytänyt vastausta kysymykseesi tältä sivulta,
voit lähettää meille sähköpostia
osoitteeseen info@provinssi.fi.
Autamme mielellämme!